چیپس را کنار بگذارید. به جای آن، این ها را بردارید!

آیا می توانید باور کنید که آمریکایی ها بیش از 7 بیلیون دلار در سال برای چیپس سیب زمینی هزینه می کنند؟ به نظر می رسد که پرینگلز با شعارش "وقتی بازش کنی، دیگه نمی تونی بس کنی" دقیقا به هدف زده است. متاسفانه این طور به نظر می رسد که اگر به بدن مان اهمیت می دهیم، باید از خوردن چیپس دست برداریم. با توجه به یک مطالعه اخیر از دانشگاه هاروارد، مشخص شده که چیپس های سیب زمینی، یکی از مواد مغذی عمده دخیل در افزایش وزن هستند.

چگونه می توانیم در مقابل جذبه شور و کاملا سرخ شده چیپس سیب زمینی مقاومت کنیم؟ برخی افراد اراده این کار را دارند اما برای بقیه، این وسوسه بیش از حد قوی است.

خوشبختانه ما چند گزینه داریم که نه تنها خوشمزه بلکه مغذی نیز می باشند.

پاپ کورن

بله، درست شنیدید. پاپ کورن، یک جایگزین فوق العاده سالم برای چیپس سیب زمینی است. با این حال مهم است که آن دانه های خوشمزه پاپ کورن را به روش درستی آماده کنید، در غیر اینصورت دور کمرتان تاوان آن را خواهد داد. اکثر مردم، کیسه های آماده ذرت بوداده را می خرند یا دانه های ذرت را در روغن داغ آماده می کنند. در حالی که هر دوی آن روش ها  کار لازم را انجام می دهند اما چندان سالم نیستند.

در عوض سعی کنید دانه های ذرت را با جریان هوا بو دهید. این کار می تواند با استفاده از یک دستگاه تخصصی انجام شود که دانه های ذرت را در داخل توده ای از هوای داغ فرو می برد و به شما پاپ کورن طلایی رنگ، بدون روغن و مواد نگهدارنده می دهد. تنها یک اونس دانه ذرت حدود 3 فنجان پاپ کورن بوداده به شما خواهد داد. قسمت جالب ماجرا این است که کل این مقدار فقط حدود 110 کالری دارد.

آجیل ها و دانه ها

آنها فقط برای سنجاب ها و پرندگان نیستند! آجیل ها و دانه ها نه تنها سالم هستند بلکه خوشمزه نیز می باشند که آنها را به یک جایگزین عالی برای چیپس سیب زمینی تبدیل می کند. اکثر افراد معمولا از آجیل ها و دانه ها دوری می کنند چون آنها از نظر کالری بسیار متراکم هستند اما آنها چیزهای خوب بسیار دیگری نیز دارند که این را جبران می کند.

با توجه به کالری آنها، شما می توانید انتظار 200-130 کالری درهر اونس -که معمولا معادل یک چهارم فنجان است- را داشته باشید. در حالی که ممکن است زیاد به نظر نرسد، تقریبا هر مغز و دانه موجود، سرشار از فیبر (که به هضم کمک می کند) و چربی های سالم است. به بیان ساده، یک مشت بادام درختی، بیشتر از یک مشت چیپس برای بدن تان مفید خواهد بود.

تنقلات شور

می دانم که دارید فکر می کنید که چیپس سیب زمینی هم جزء تنقلات شور است. با این حال منظور من گزینه های کم سدیم تری است که مصرف آنها به طور قابل توجهی مغذی تر از یک مشت چیپس سیب زمینی است. در اکثر موارد، ما انسان ها هوس نمک می کنیم. جوانه های چشایی ما عاشق آن هستند. هر چند همانطور که شما می دانید، نمک بیش از حد می تواند به عوارض سلامتی متعددی منجر شود.

به جای خوردن چیپس سعی کنید دنبال چیزی باشید که فقط کمی شور اما همچنان سالم می باشد؛ مواد غذایی مانند زیتون (من زیتون کالاماتا را برای طعم شیرین و شورش توصیه می کنم)، کیمچی، ادامام و حتی چیپس های ساخته شده از جلبک دریایی خشک شده. اگرچه این ها چیپس های سیب زمینی نیستند اما ممکن است مغز شما فریب بخورد و چشم تان سیر شود.

چیپس های سالم تر

کارخانه های چیپس بسیاری وجود دارند که در واقع برای برآورده کردن تقاضا برای چیپس های سالم تر دست به کار شده اند. به جای برداشتن چیپس Lay’s، یک مشت چیپس Beanitos Better Cheddar Pinto Bean را انتخاب کنید. این برند چیپس از لوبیا چیتی، روغن گلرنگ، برنج قهوه ای، پنیر چدار و مقدار زیادی ادویه ساخته شده می شود. در حالی که در هر وعده (12 عدد چیپس) 140 کالری و 7 گرم چربی وجود دارد اما طعم قوی و خوشمزه آن به شما حس سیری بیشتری می دهد یعنی از نظر تئوری، کمتر خواهید خورد.

همچنین می توانید چیپس های ساخته شده از سبزیجات را امتحان کنید. تولید کنندگانی مانند Just Pure Foods و Rhythm Superfoods بخاطر چیپس های گیاهی شان مشهور هستند. این ها اساسا فقط سبزیجاتی مانند کلم یا کدو سبز هستند که تحت حرارت کم خشک شده و کمی به آنها چاشنی زده شده است. آنها همچنان به شما آن بافت ترد و طعم شور که عاشقان چیپس هوس می کنند را می دهند.

منبع: FITDAY