بله، همه می دانند که هله هوله ها برای شما مضر هستند. اما در حالی که دانش متداول به ما می گوید که غذاهایی مانند برگرها، سیب زمینی های سرخ کرده، نوشابه و آبنبات برای دور کمر ما مضر هستند، در واقع معایب بسیار دیگری برای تکیه کردن بیش از حد بر هله هوله ها وجود دارد؛ چه مراقب تعداد کالری های مصرفی تان در طول روز باشید و چه نباشید.

هله هوله ها نسبت به غذاهای واقعی، کمتر سیر کننده هستند!

معروف است که هله هوله ها حاوی کالری بسیار بیشتری نسبت به مواد غذایی کامل هستند. به همین دلیل، خوردن آنها یک معامله بد است؛ هم در رابطه با رژیم غذایی تان و هم کیف پول تان. در حالی که ممکن است به خاطر طعم یک چیز شیرین یا چرب، در ابتدا لذت بیشتری ببرید اما در دراز مدت گرسنه تر خواهید شد؛ یعنی برای اینکه احساس سیری کنید، باید بیشتر غذا بخورید. در عوض، روی یک رژیم غذایی که پر از غذاهای سیرکننده تر و کم کالری تر است، تمرکز کنید. اگر واقعا به یک چیز خوشمزه برای جویدن نیاز دارید، بعد از وعده غذایی تان یک تکه آدامس بدون قند بجوید.

شما مواد غذایی مورد نیاز بدن تان را دریافت نمی کنید!

در هنگام پیگیری کردن تغذیه تان، می تواند آسان باشد که فقط به کالری های غذاهایی که می خورید، دقت کنید. هر چه باشد کالری مصرفی روزانه شما به طور مستقیم بر اهداف کاهش وزن تان تاثیر می گذارد. با این حال تعداد کالری هایی که یک ماده غذایی دارد، فقط بخشی از ماجراست. هله هوله ها فاقد مواد مغذی ضروری هستند که بدن شما برای عملکرد درست به آنها نیاز دارد. بنابراین حتی اگر شما در روز کمتر از کالری هدف روزانه تان مصرف کنید، بدن تان همچنان سوخت درستی که به آن نیاز دارد را دریافت نمی کند که به مرور زمان می تواند به برخی شرایط جدی مانند یک سیستم ایمنی ضعیف تر منجر شود.

هل هوله ها ممکن است حاوی مواد شیمیایی مضر باشند!

اگر رژیم غذایی شما بیش از حد به هله هوله ها متکی باشد، شما فقط با عدم تغذیه مناسب رو به رو نیستید بلکه همچنین می توانید مواد شیمیایی که برای شما مضر هستند را نیز مصرف کنید. هله هوله ها اغلب شامل غذاهای فراروی شده هستند که می توانند حاوی مواد افزودنی مصنوعی باشند که آنها را خوشمزه تر کرده یا عمر مفید طولانی تری به آنها می دهد اما می توانند در دراز مدت برای شما مضر باشند. حتی مواد شیمیایی طبیعی که به وفور در هله هوله ها یافت می شوند -مانند قند و سدیم- باعث خطر بالاتر ابتلا به سرطان و بیماری قلبی می گردند.

دندان های شما تاوان می دهند!

ممکن است دندان پزشک تان به شما توصیه کند که شیرینی ها را کنار بگذارید اما این برای هله هوله هایی که سرشار از قند هستند نیز صدق می کند. یک همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده به یک دهن پر از دندان های پوسیده منجر نخواهد شد بلکه آن نوشابه بزرگی که با آنها سفارش می دهید، قطعا می تواند این کار را انجام دهد. آگاه باشید: حتی غذاهایی که شیرین نیستند، می توانند به مشکلات دندان منجر شوند. مواظب غذاهای نشاسته ای که می خورید، نیز باشید؛ مانند چیپس های سیب زمینی و غذاهای بر پایه غلات؛ چون این غذاها نیز می توانند به پوسیدگی دندان منجر شوند.

منبع: FITDAY