این خوراکی کوچک، سرشار از مواد مغذی است. ببنید چطور می‌توانید آن را بیشتر در رژیم خود بگنجانید. در دنیای بدون شاهزاده، باید یک جایگزین برای آن پیدا کنیم و من به کره‌ی بادام زمینی رای می‌دهم. این کرم خوشمزه نه تنها سرشار از پروتئین و چربی‌های غیر اشباع مفید برای قلب است، فواید بسیار دیگری نیز دارد.

یک مطالعه در مجله‌ی Journal of the American Medical Association نشان می‌دهد که مصرف بادام زمینی خطر بیماری های قلبی و سکته‌ی مغزی را کاهش می‌دهد و می‌افزاید که "بادام زمینی به دلیل قیمت پایین، می‌تواند یک اقدام مقرون به صرفه برای بهبود سلامت قلب و عروق باشد."

ما با مت روسینیو، کارشناس سلامت عمومی، یک مرد آهنی و شرکت کننده‌ی مسابقه‌ی ماراتن Furnace Creek 508 athlete که در سایت NO Meat Athlete نیز می‌نویسد، درباره‌ی روش های سالم برای میان وعده‌ها و گنجاندن این خوراکی ارزان، خوشمزه و مایع در رژیم غذایی صحبت کردیم.

  1. پاد تای ساده

چه بیرون باشید، یا به شدت مشغول درس خواندن و یا نزدیک به یک ضرب‌العجل کاری هستید، زمان های زیادی هست که یخچال مثل معده‌ی شما خالی است. اینجا است که کابینت آشپزخانه به کار می‌آید. کمی نودل بجوشانید، آنها را آبکش کرده و کره‌ی بادام زمینی و کمی سس تند اضافه کنید.

ممکن است یک پاد تای در سطح سرآشپز نباشد، اما پروتئین بادام زمینی و کمی ادویه از چیلی به آن را جانشین متعادل و خوشمزه‌تری برای دیگر روش های سریع می‌کند. یک مزیت برای آنها که طعم ملایم دوست دارند این است که چربی موجود در کره‌ی بادام زمینی کاپسایسین سس تند را تعدیل می‌کند.

  1. بخشی از یک صبحانه ی کامل

جو دوسر روش خوبی برای شروع روز است، اما مصرف کربوهیدرات به تنهایی (حتی دانه‌های کامل مثل جو دوسر) شما را سیر نمی‌کند مگر اینکه کمی چربی یا پروتئین به آن اضافه کنید.

خوشبختانه، یک قاشق غذاخوری کره‌ی بادام زمینی حاوی 8 گرم چربی و 5 گرم پروتئین است. یک قاشق پر از آن را در یک کاسه داغ جو دوسر بریزید و یک صبحانه کامل میل کنید که تا ناهار شما را سیر نگه دارد.

  1. خورش مغذی آفریقای غربی

امروز، برخواسته از دستور غذاهای بر پایه‌ی بادام زمینی‌های سنتی، کره‌ی بادام زمینی مخلوط شده با سیب زمینی شیرین را در بسیاری خورش‌های غرب آفریقا می‌بینید.

این خوراکی نه تنها یک ماده‌ی ارزان و سیرکننده است، بلکه روسینیو به ما گفت که این ماده سرشار از پتاسیم، ویتامین E و رسوراترول (ماده‌ی سودمند موجود در شراب) است! وقتی با سیب زمینی شیرین ترکیب می‌شود، این مخلوط می‌تواند التهاب را کاهش دهد و به ریکاوری بعد از ورزش کمک می‌کند.

  1. میان وعده ی کامل

یکی از بهترین ویژگی‌های کره‌ی بادام زمینی این است که نیاز به پختن یا در یخچال ماندن ندارد و به راحتی می‌توان آن را روی میز کار یا کوله پشتی نگه داشت. کافی است تکه‌های هویج، چوب شور، بیسکویت یا میوه داشته باشید که داخل آن بزنید و یک میان وعده‌ی سیر کننده و راحت داشته باشید.

روسینیو دوست دارد تورتیلای گندم کامل را گرم کند و کره‌ی بادام زمینی و موز له شده به آن اضافه کند تا یک میان وعده‌ی ارزان داشته باشد که دارای بادام زمینی و غلات بوده که یک پروتئین کامل تشکیل می‌دهد.

  1. اسموتی خود را تقویت کنید!

همه‌ی ما راحتی و سهولت اسموتی را دوست داریم، اما می‌توانند به یک بمب شیرین تبدیل شوند که واقعا شما را سیر نمی‌کنند. برای تعدیل شکر میوه ها با کمی پروتئین و چربی، مقداری کره ی بادام زمینی را به اسموتی موز اضافه کنید. این کار مدت بیشتری شما را سیر نگه می‌دارد.

مزیت آن این است که به گفته‌ی مجله‌ی Federation of American Societies for Experimental Biology Journal، بتاکاروتن سبزیجات سبز را (که در اسموتی‌ها عالی هستند) به طور کامل جذب می‌کنید.

منبع: Bicycling