تحقیقات درباره بهترین مواد غذایی برای پوستی سالم، محدودند. با این حال به نظر می رسد که مواد غذایی غنی از آنتی اکسیدان، یک اثر محافظتی برای پوست داشته باشند.

این مواد غذایی پوست پسند را در نظر بگیرید:

  • هویج، زردآلو و سایر سبزیجات و میوه های زرد و نارنجی رنگ
  • اسفناج و سایر سبزیجات برگ دار سبز
  • گوجه فرنگی
  • زغال اخته
  • لوبیا، نخود، عدس
  • سالمون، ماهی خال مخالی و سایر ماهی های چرب
  • آجیل ها

از سویی دیگر به نظر می رسد که برخی مواد غذایی با آسیب پوستی مرتبط هستند. به عنوان مثال برخی تحقیقات نشان می دهند که یک رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات های تصفیه یا فراوری شده و چربی های ناسالم باعث تسریع روند پیری پوست می شود.

به یاد داشته باشید، بسیاری از بهترین مواد غذایی برای پوستی سالم، به طور کلی باعث افزایش سلامت نیز می شوند. به جای تمرکز روی مواد غذایی خاص برای پوست سالم، به طور کلی روی یک رژیم غذایی سالم تمرکز کنید. مقدار زیادی میوه و سبزی بخورید. محصولات لبنی کم چرب یا بدون چربی را انتخاب کنید. آجیل ها، دانه ها و حبوبات را در وعده های غذایی مورد علاقه تان جای دهید. نان و پاستای غلات کامل را انتخاب کنید. شیرینی ها را محدود کنید. همان طور که انتخاب های سالم انجام می دهید، سعی کنید تنوع نیز ایجاد کنید.

منبع: MayoClinic